maandag 21 oktober 2013

Dag 5: donderdag 17 okt-2013 Chilliwack

Dag 5 in Chilliwack….

Vannacht werd ik om een uur of vier wakker van een berichtje op mijn telefoon, mooi stom dat ik het geluid vergeten was uit te zetten. Ik antwoord meteen, dan is dat maar achter de rug, knal het geluid uit en slaap weer lekker verder. Net na achten word ik wakker en zie uit het slaapkamerraam dat het weer een stralende dag wordt. Vandaag geen hiking op het programma maar een tocht hier in de omgeving. Gelukkig maar want de spieren voel ik nog steeds. Na een lekker bakkie koffie met een broodje duik ik onder de douche door en kleed mij aan. In de tussentijd heeft Bert naar het vliegveld gebeld om te vragen of er nog ruimte is voor een rondvlucht. Dat is een grote wens van mij, tenslotte ben ik gek op vliegen… Helaas nam niemand de telefoon op dus moesten we maar even met een sneltreinvaart naar het vliegveldje toe om te kijken of er nog een mogelijkheid is. Dus hup in de auto en op weg! Aangekomen bij het bedrijf dat de rondvluchten verzorgt hebben we enorm veel mazzel, er is nog één gaatje en wel om 14:30 uur… Welke tour wilt u? Nou die van 45 minuten en langs de Slesse Valley. Dat is de view welke ik anders vanaf de top of de Elk Mountain had gezien. Bert wilde perse dat ik van dat uitzicht zou genieten, echter lopend naar boven… Gelukkig gaan we vliegen. Tot straks!

Onderweg gaan we naar een parking waar de truckers staan te pauzeren en/of overnachten. Wat een prachtige vrachtauto’s rijden hier.

 


Ik loop even over het terrein heen en maak wat mooie plaatjes. In de tussentijd had Bert zijn vrouw Sandra gesproken en die gaat straks ook mee met de rondvlucht. Het is een oktober-aanbieding en voor $199,00 kunnen we met z’n drieën mee! Top!

Vervolgens rijden we nog langs allerlei mooie gedeeltes en wijken van Chilliwack, wat een prachtige wijken heb je hier en hier en daar staan er echt kastelen tussen, zo mooi! Nadat we gezellig hebben rondgereden gaan we even naar huis om een lekker soepje te eten en onze fototoestellen op te halen. Sandra komt uit haar werk meteen naar het vliegveld toe en zien we daar. Aangekomen bij het vliegveld maak ik meteen even wat foto’s van diverse vliegtuigjes, wij gaan met een vier persoons piper toestel de lucht in. Nadat de rekening is betaald gaan we op weg naar het toestel, Bert en Sandra gaan achterin zitten, ik mag rechts naast de piloot plaatsnemen. De tour is echt niet te beschrijven zo mooi, dus ik zal hier niet te veel over vertellen, de plaatjes zeggen genoeg!























Na een drie kwartier vliegen zijn we bijna weer terug en vliegen op verzoek nog even over het huis van Bert en Sandra heen, de was hangt buiten zegt Sandra! Hahaha… De landing wordt ingezet en we landen zonder ook maar een schokje op het vliegveldje van Chilliwack! Wat een fantastische ervaring weer, ik heb reuze genoten van deze vlucht! We praten nog wat na met de piloot, Bert geeft de borst nog een leuke tip en we gaan weer naar de auto toe. Sandra gaat weer terug naar haar werk, wij rijden naar huis om de foto’s te gaan bekijken. Wow… gaaf… prachtig!! Dat is het enige wat we nog konden uitbrengen! Nagenietend van dit fantastische avontuur zitten we nog heerlijk in de zon (ruim 20’C) op het terras voor het huis van Bert en Sandra. Ik maak dit verslag even onder het genot van een glaasje cola light en Bert zit aan een lekker koel biertje! Op en top genieten zullen we maar zeggen. Vanavond gaan we lekker uit eten bij de Griek, kijk er nu al naar uit…



En het was ook weer op en top genieten! Heerlijk gegeten!
Welterusten.... morgen moet ik helaas weer het mooie Chilliwack verlaten, maar wat een topdag was dit!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten