dinsdag 22 oktober 2013

Dag 10: dinsdag 22 okt-2013 Kennedy Space Center

Dag 10: dinsdag 22 okt-2013

Om half negen word ik wakker en zie dat de klokwekkers knipperen, stroom is er vannacht dus even afgeweest. Dat kan de pret niet drukken want in de vakantie zet ik geen wekker en let niet op de tijd. Dus rustig aan wakker worden en lekker onder de douche. Ik ga vandaag naar Kennedy Space Center. De Spaceshuttle Atlantis staat daar in een groot nieuw gebouw, ziet er prachtig uit. De Atlantis is dacht ik zo eind mei/begin juni daar geplaatst en ik wilde die heel graag bekijken. Om 9:00 uur rij ik weg op naar KSC!



Als je goed kijkt kun je op de de bovenstaande foto een grote Alligator zien, ik reed 55 Mph maar was net op tijd om hem vast te leggen, het is best een grote!
Na 1:15 uur rijden kom ik aan bij het Visitor Center, ik zwaai bij de poort met mijn jaarkaart en krijg een gratis parkeerkaart. Rustig loop ik naar de ingang en zie de vlag half stok hangen, heel toepasselijk vandaag, de moeder van mijn beste vriend wordt vandaag begraven…ik baal er nog steeds van dat ik haar de laatste eer niet kan bewijzen, na ruim 35 jaar vriendschap hebben we aardig wat meegemaakt zo samen… en wat een lieve moeder was het!! Maar in gedachte ben ik er vandaag bij!

Ik loop naar de ingang en leg mijn spullen in het bakje en loop zelf door het security poortje. Daarna volgt er een tas inspectie, de jaarkaart scannen en hup naar binnen. Lekker goedkoop dagje. Ik loop wat rond en ga eigenlijk meteen naar het nieuwe gebouw waar de Atlantis staat. Daar kom ik tenslotte voor. We krijgen eerst een film te zien, daarna een demonstratie van de vlucht en gaan vervolgens de grote hal in waar hij staat.



Jeetje wat is dit indrukwekkend zeg, niet normaal wat een ding! Na hier een behoorlijke tijd te hebben doorgebracht pak ik nog even een bustour mee over het terrein en ga nog even bij het andere gebouw kijken. Daarna met de bus weer terug en dan heb ik het wel gezien. Ik besluit om weer terug te rijden naar huis.


Onderweg schiet ik nog een paar leuke plaatjes en kom vrij snel en soepel weer thuis. Ik leg mijn fototoestel weg en besluit om nog even lekker in de zon op het pooldeck te gaan zitten, je kunt het slechter treffen bij 32’C.

Vervolgens ga ik eten bij Wolfgang Puck in Down Town Disney! Mijn favoriet is daar de Turkey Melt, heerlijk eten!


Na het eten loop ik nog even gezellig rond en kijk hier en daar bij de optredens van de diverse bandjes. Wat mij opvalt is dat er mega talent tussen zit, echt er staan er een paar te spelen en te zingen, kippenvel!!


Oh ja, na drie jurkjes was de stof op.... 



Ik sluit Disney af met een heerlijk ijsje bij Ghirardelli.

Het is inmiddels 23 uur, mooie tijd om naar huis te gaan! Ik maak nog even dit verslag en kruip zo lekker mijn bedje in. In Nederland gaan al weer aardig wat wekkers! Succes zal ik maar zeggen.

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke reis Remco. En nu lekker in jullie eigen stulpje. Toen wij vorig jaar naar KSC gingen zag ik ook een alligator langs de weg in het water. Helaas was ik de enige in de auto die hem zag en werd ik nog uitgelachen ook want man en kind geloofden het niet.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne trip weer Remco, met het hoogtepunt aan het begin; BC heeft een apart plekje in ons hart!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo helemaal bij en een heerlijk trippie tot nu toe. Genieten zo hoor.
    Have fun

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke trip! Canada is prachtig zeg, wat heb je het daar super gehad (op de spierpijn na haha) Sneu voor je vriend, toen zijn moeder overleed :-(
    En nu lekker in Florida, home sweet home. Heel toepasselijk idd dat de vlag vandaag half stok hing. Geniet lekker van je huis, wat is het toch prachtig! Niet alleen een pretreisje dus, ook de nodige werkzaamheden, maar je weet waar je het voor doet. Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen