dinsdag 29 oktober 2013

Dag 15-16: zondag & maandag 27/28 okt-2013 > Laatste dag Kissimmee en terug naar NL met Delta/KLM


Dag 15-16: zondag & maandag 27/28 okt-2013

De dag begint op een uitzonderlijk tijdstip: 5:38 uur!! Nu ben ik fan van Radio 538, maar om nu uitgerekend op dit tijdstip wakker te worden, hmmm…. Wel vroeg nog! De reden is natuurlijk mijn collega met haar dochtertje, die lieve Fay was gisteren samen met haar papa meteen na thuiskomst in een diepe slaap gevallen en dan is 5:00 een mooie tijd om weer wakker te worden. Ik heb dus nog mazzel dat ik er 38 minuten bij heb gekregen! Maar ook wel lekker, een extra lange laatste dag hier in het zalige Kissimmee. Fay is een mooie treinbaan aan het bouwen van onze Duplo, kinderen blijven het helemaal te gek vinden die Duplo spullen. Ik krijg meteen van alles aangeboden, koffie, brood, thee… maar moet er nog niet aan denken, ik ga toch nog ff uurtje liggen…Net was ik weer vertrokken of mijn collega staat in mijn slaapkamer, hoe gaat dat alarm af? Oh, dat is een knopje op het apparaat, dit soort alarmpjes zitten op de ramen tegen inbraak. Als je dus op het raam bonkt gaat hij af. Ik zet hem af en duik er weer in! Na een drie kwartier, klop, klop, klop…. Wil je ook een gebakken ei? Huh… nee, dank je! Ik ga er uit we gaan ‘ontbijten’.... gebakken eieren, lekkere vleeswaren, vers brood, in de tijd dat ik weer in mijn bedje lag hebben ze de halve Wal-mart opgekocht! Ik besluit om alleen een kop koffie te nemen om wakker te worden, ik heb nog geen trek. Nu ben ik in de ochtend toch al geen grote eter, maar wil vandaag wat later starten omdat ik vanavond laat vlieg, dus verleg ik mijn eet patroon, anders zit je snel aan 4 maaltijden op die dag en dat slaapt vanavond niet fijn in het vliegtuig. Wat ik nog wel even wil doen voordat ik weer weg ga naar huis is de ramen lappen, het stoort mij als de lamellen open gaan en je tegen vieze ramen aan zit te kijken. Dus even een sopje en de ramen lappen! Ik eet om 11:30 een banaan en duik daarna het zwembad in, Fay wil zwemmen! Kom er lekker in, gezellig! 



Ook mama en papa springen in het water en oh, wat is het lekker warm, 30’C. Genieten!!
Na het zwemritueel kleden wij ons aan en gaat we naar Wood Grill Buffet op de International Drive. Onbeperkt eten en drinken voor een vaste prijs van omgerekend nog geen €10,00 p.p. We, nou ja, met name Frank en Hans eten zich helemaal klem, de rest doet het wat rustiger aan, hahaha.
Rond half vier moeten we weer naar huis, ik moet mijn laatste spullen nog pakken, omkleden en dan ga ik naar het vliegveld om de terugreis aan te vangen. Onderweg moet ik nog even tanken om de auto weer met een volle tank terug te brengen. 


Rond half zes kom ik aan op het vliegveld en lever de auto zonder problemen weer in, 532 Miles gereden! 



Ik loop naar de balie van Delta Airlines en ga inchecken, thuis lukte dat niet dus ga ik dat even hier doen. Nou dat even, laat dat er maar af! Nu stond ik in de Priority Line, dus was zo aan de beurt, daar lag het niet aan. Hetzelfde liedje als in Vancouver, ze krijgen geen boarding pass uit het systeem. Bellen… boekingscode doorgeven, oh, ja KLM heeft uw nummer omgezet, geen idee waarom. Dat had ik ook al vernomen in Vancouver! De man krijg de boarding pass uit de computer legt de telefoon neer en denkt, **** er komt er maar één uit. En die was voor de tweede vlucht. Dus weer bellen met het hoofdkantoor, gelukkig wel onder het genot van een gezellig gesprek overigens. Uiteindelijk was hij vorig jaar ook in Amsterdam geweest en heeft daar een waanzinnige tijd gehad. Hij laat weten dat de collega die verderop staat Karin heet en dat die ook uit Nederland komt, zij werkt al jaren hier bij Delta. Oh, wat leuk, zou graag met haar ruilen! Ik krijg ook mijn tweede boardingpass, deze is voor de eerste vlucht dus kan naar de securitycheck. Het is inmiddels 18:15 uur geworden dus heb nog ruim een uur. Binnen 10 minuten was ik door de security check heen na een tip van een medewerker van TSA. De monorail staat meteen gereed, ik stap in en de deuren sluiten meteen. 



Ik heb dus nog steeds ruim een uur, top! Ik loop naar de Delta Sky Club, laat mijn boardingpass scannen en ga even heerlijk genieten van een drankje en een kleine versnapering. Een kwartier voor tijd loop ik naar beneden en kan zo doorlopen naar het toestel. De vliegtijd van Orlando naar Atlanta is 1:05 uur volgens de gezagvoerder. Wat mij opvalt is dat het toestel vol zit met Nederlanders, hmm… apart! Nu zijn er wel meer Nederlanders in Orlando maar zoveel op één vlucht is voor mij ook nieuw. Ik raak aan de praat met iemand van de groep en er blijkt een congres geweest te zijn hier in Orlando. We praten wat over Florida en hij vraagt aan mij wat ik hier kwam doen, nou we hebben hier een eigen huisje en daar ben ik even geweest om weer één en ander aan onderhoud te doen. En uiteraard ook om te genieten! Hey, wat leuk, mijn ouders komen hier ook altijd. Oh wat grappig! Hij stuurt zijn ouders een app’je en het blijkt dat ze mij kennen en vertellen hem dat ze bij ons huis hebben gekeken op Eagle Pointe! Helaas zat ons huis toen vol maar ze vonden het prachtig, Leuk om te horen. Maar wat is de wereld klein zeg! De overstap gaat zeer voorspoedig en ik heb het voornemen om te upgraden naar Business Class. Ik loop naar de balie en vraag of ik kan upgraden. Helaas meneer, we zitten vol! Pardon? Ja, we zitten helemaal vol…. Oké, maar wil gewoon betalen met punten en bijbetalen in Euro’s hoor. Ik zet u op de lijst… Hmm… apart.
Ik loop nog een rondje en besluit nog even naar de Lounge te gaan, ik neem nog een hapje en een drankje, inderdaad een super mooie lounge hier op Atlanta! Ik loop weer terug naar de gate om te kijken of het nog lukt om voorin te zitten. Ik snap nu ineens waarom hij helemaal vol zit, weer een crew die gaat passagieren naar huis, dat is al de tweede keer dat ik dit tref. Vorig jaar met Kelly ook al en nu dus weer. Balen!
Uiteindelijk heb ik een prima stoel in de Economy Comfort zone dus heb beenruimte genoeg en kan lekker mijn stoel achterover doen om te slapen maar ik wil wel eens mijn punten gebruiken. We gaan boarden met een vier!! koppige bemanning, twee twee-banders, een First Officer en de Captain. Nou ze kunnen meteen goed oefenen bij de landing op Schiphol, windkracht 11 met windsnelheden van 130 km/u rond de klok van 13 uur. Ben benieuwd of het een bewogen vlucht wordt. De vliegtijd is 7:40 uur en we gaan 5 minuten voor schema vertrekken. 

Na een zeer rustige vlucht met een lekker diner en een prima ontbijtje komen we het laatste half uurtje al schuddend naar beneden. Er is maar één start en één landingsbaan open dus het kan zijn dat we in de rij moeten wachten. Gelukkig hoeven we niet te wachten en vliegen rechtstreeks over de Bosbaan en onze vestiging aan op Schiphol. 




De landing verloopt vlekkeloos er is geen enkel probleem. We moeten alleen even 5 minuten op het platform wachten op een vrije gate en daarna op naar de kofferband. Onze koffers komen op band 16 aan. Dat laat wel even op zich wachten. Ik zie dat er een mega actie bezig is op Schiphol door de douane, er lopen wat douaniers in burger rond met een rugzak en die lopen dat met reizigers op om ze vervolgens aan te spreken en mee te nemen voor een check! Ik denk dat zo’n 75% wordt aangesproken en gecheckt! Niet normaal wat een hoeveelheid personeel hier. Ik kijk vast op ‘mijn NS’ om te kijken hoe laat de trein gaat… 

die gaat dus niet, er rijdt geen enkele trein hier door de wind. Mijn koffer komt eraan en ik loop vol goede moed naar de douane en ik schiet even in de vlekken maar ze moesten de mensen links naast mij hebben, pffff… op naar de hal om te kijken naar alternatief vervoer. Ik loop naar de infobalie van NS en kijk of er misschien over een uurtje wel treinen rijden. Ik zie Linda, een oud collega van Inge, en vraag aan haar of er over een uurtje wel wat rijdt. Heyyyy, oh wat zal Inge blij zijn dat je er weer veilig geland bent... Ja, dat denk ik ook! Maar er rijdt voorlopig niets, ik besluit om naar onze vestiging te gaan om te kijken of er nog een collega naar Purmerend moet of daar in de buurt. Ik heb mazzel, ik zit bij een collega in de bus die klaar is en in Amsterdam Noord woont. Ik breng je wel ff naar het winkelcentrum. Oh, top man! Ik bel Inge of zij mij van het winkelcentrum wil oppikken, ja natuurlijk!! Ik wil ook wel naar Schiphol komen hoor. Nou ik ga nu weg en dan zijn we gelijk in Noord, dat scheelt weer! Ik rij gezellig met onze collega mee en we hebben diverse overeenkomsten, de belangrijkste is dat hij uit Joegoslavië komt, zo ook mijn nicht! Hij weet toevallig dat Air Serbia net is opgericht en mijn neef die gaat daar minimaal zes maanden aan de slag. Hij is First Officer bij de Air Berlin groep, hij vliegt bij Fly NIKI (Airbus A320) en die huren piloten uit aan Air Serbia. Omdat hij goed Servisch spreekt is dat natuurlijk wel een voordeel. (Ik ben zo trots op mijn ‘kleine’ neef!!) 
Maar goed, dit terzijde, aangekomen op het winkelcentrum Noord sta ik twee minuten te wachten en komt Inge al aanrijden, we rijden naar huis en ben toch wel weer blij dat ik thuis ben. 

Ik begroet mijn lieve hondje Kimmie en na een uurtje komt Kelly ook thuis uit school, gezellig! We krijgen een sms van Dave die ook weer veilig geland is, hij moest vanuit Polen, Krakau komen met het vliegtuig. Hij landt  veilig op Eindhoven Airport, doet er alleen 5 uur over om thuis in Leiden te komen… Gezin is weer compleet!! 
Morgen komt hij naar huis, gezellig!! Of is het om zijn Iphone 5S op te halen? Nee, hij komt voor mij maak ik mijzelf wijs J

Ik dank jullie allemaal voor de leuke reacties op dit blog en via Facebook! Leuk om zo een verslag bij te houden. Tot een volgende keer en die komt er, geloof mij!!

Groetjes, Remco Teeuwsen
  

7 opmerkingen:

  1. Hallo Remco,

    bedankt voor je verslag. En die persoon waarmee je gesproken hebt in het vliegtuig was mijn zoon. Tijdens de laatste Florida meeting zat je naast mij tijdens het eten. Ik weet niet of je je dat nog herinnert. ik heb toen verteld dat wij dit jaar naar Eagle Point zouden gaan. Wat is de wereld klein zeg. Jammer dat je voor volgend jaar volgeboekt bent. Wij gaan in ieder geval weer naar dezelfde villa. En Eagle Point is helemaal geweldig. Misschien tot gauw.. groetjes Marja (Noa)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, er gaat nu pas een lampje branden! Wat grappig dat ik met je zoon zat te praten zeg! Je mag trots op hem zijn, keurige jonge vent zal ik maar zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verslag weer hoor, kijk al uit naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je leuke verslag, heb er van genoten! En tot de volgende keer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor al jullie leuke reacties!!

    BeantwoordenVerwijderen