woensdag 23 oktober 2013

Dag 11: woensdag 23 okt-2013 Een lichte paniek aan val...

Dag 11: woensdag 23 okt-2013 Een lichte paniek aanval!
De dag begint met een lach! Vandaag is het mij weer gelukt om lekker uit te slapen. Wat een feest even twee weken relaxen, ik had het ook wel ff nodig! Hoewel anderen daar vast anders over denken ;-)
Ik kleed mij niet aan maar ga vandaag eerst eens het huis aan een schoonmaak onderwerpen. In joggingbroek en een oud t-shirt ga ik aan de slag. Eerst overal stofzuigen, langs de randjes, onder de banken, langs de plinten, boven op de pilaren….daarna maak ik een sopje en ga moppen, schuurspons erbij voor de hardnekkige vlekken en boenen maar. Ik draai een paar wasjes door en laat de droger zijn werk doen. Na een uur of drie lekker bezig te zijn ben ik klaar en ruim de boel op. Zelf duik ik onder de douche en gooi mijn kleding in de wasmand. Ik eet een broodje en ga op pad.

Eerst ga ik naar de BigLots en struin daar eens rond. Ik kan niet vinden wat ik zoek. Ik wil namelijk een klein bureautje hebben voor in de woonkamer waarop ik een printer kan zetten en waar ook ruimte op is voor een computer. Ik heb zelf hier een heel oude laptop staan die niet zonder stroom kan, de batterij is zo verschrikkelijk op dat hij het geen seconde zonder netwerk doet. Ik loop van de BigLots naar de Kmart, die zit er pal naast en kijk daar in het rond. Ik loop door de zaak en mijn ogen vallen op een paar mooie echt lederen bergschoenen. Nu zijn de oude die ik had in Canada aan vervanging toe dus is dit een buitenkansje, voor maar liefst $34,95+tax mag ik ze meenemen. Ik krijg als ik lid ben van Kmart ook nog een bon voor de volgende keer van $10,00 Ik word meteen lid van de club! Vervolgens loop ik nog wat rond en zie een mooi bureautje staan, een doe-het-zelf-pakket… Nu heb ik het in de regel niet zo op een doe-het-zelf-pakket maar ik dacht deze keer, voor $49,95+tax kan ik geen buil vallen. Dus in de kar en verder shoppen. Ik zie nog wat mooie pantalons hangen en pak er twee mee om te passen. Ik loop naar het pashokje en pas de broeken, helaas niet geheel wat ik er van verwacht, jammer want ze waren $17,95 maar net ff te duur om het te gokken en er later een stofdoek van te maken! Ik hang ze weer terug en loop op mijn gemak door de winkel. Ik ben een kwartier verder en kijk in mijn kar, een lichte paniekaanval maakte mij meester, waar zijn mijn autosleutels? Met zes liter adrenaline door mijn lijf loop ik als een gek terug naar de schoenenafdeling, ik had twee paar gepakt en één terug gelegd, had ik ze in die doos gedaan? Gloeiende Grrr… ik lees onderweg het onze vader van achteren naar voren op en denk na waar ik die sleutels heb gelaten…. Bij het bureautje? Nee! Bij de schoenen? Nee! Bij de broeken? ‘ping’!! ja, aan het haakje van het pashokje!! Als een speer naar het pashokje…. Haakje leeg!! Weer het onze vader van achteren naar voren opgelezen, wie weet helpt het… op naar de kassa. Heeft u een paar autosleutels gevonden? Oh, ja! Zijn het deze? Jaaaa!!!!!! Thanks!! Pffff…. Wat een stress!  Nu ben ik normaal niet zo snel van mijn stuk af te krijgen maar met zo’n bos autosleutels met een barcode eraan weet iedere boeren*** dat die van een autoverhuurder zijn. Dus een keer klikken op het parkeerterrein en je hebt hem! Maar er zijn dus nog meer betrouwbare mensen op de wereld. Op naar huis, ff afkoelen…. wat is het mooi hier hè?


Onderweg bedenk ik mij en rij nog even langs de Wal-Mart, snel nog een paar flessen frisdrank in huis halen en wat eten. Ik besluit om vanavond niet uit eten te gaan maar zelf wat in elkaar te prakken. Het wordt de eerste keer in al die jaren....
Thuis aangekomen haal ik mijn boodschappen uit de auto en doe die in de koelkast en pak mijn schoenen en bureautje. De schoenen ben ik heel blij mee, zien er goed uit en lopen lekker.
Ik pak de doos van het bureau en leg die op tafel, ik sorteer de schroeven, spijkertjes en andere onderdelen. Leg de planken op volgorde en pak de gebruiksaanwijzing. Ik begin zoals het hoort met plaatje één en werk het geheel rustig af. Het is een degelijk bureautje en hij laat zich gemakkelijk in elkaar zetten. Na een drie kwartier is hij klaar en zo blij als een klein kind zet ik hem in de hoek van de woonkamer.
Ik ga wat eten voor mijn zelf maken, het worden aardappeltjes en kipnuggets, die lagen er nog van mijn kleine neefje en die ga ik vanavond soldaat maken. Ik moet zeggen, het smaak ook nog!
De avond breng ik door op het pooldeck met een goed boek en een paar glazen cola light cherry!
Ineens bedenk ik mij dat ik voor Kelly nog wat plamuur mee moest nemen, dus spring ik in de auto en ga naar de CVS, ik scoor twee tubes smik smak, dus ook zij kan straks weer over straat. Ik rij nog even langs een pinautomaat en haal weer tegen een fantastische koers $680,00 uit de automaat! Er zijn slechtere tijden geweest qua koers. In de meivakantie was hij nog $1,22 hij staat nu op bijna $1,38… lekker winkelen zo!  Thuis gekomen kruip ik achter mijn nieuwe bureau en maak dit blog.
Ik ga nu nog even onder de douche en dan lekker slapen, hier is het nu 0:44 uur geworden.
Welterusten!! Werk ze Nederland!

4 opmerkingen:

  1. Geluksvogel....dat had wel anders af kunnen lopen met die sleutels! Waarschijnlijk dachten ze dat het een lokauto was...Of het waren toch gewoon echt eerlijke mensen. Daar zijn er ook best veel van! Verder een lekker relaxed dagje en toch veel gedaan..;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja je ben inderdaad een geluksvogel echt met alles en dan ook nog een mooie koers Joke zag het ook al maar helaas de Koffers zijn hier vol.
    Mooi hoekje zo weer een aanwinst en veel wandelplezier met je nieuwe schoenen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaja wrijf het er maar in, werkze hehe. Maar ik heb nu weekend :-)
    Enne... als mijn huis een grote schoonmaakbeurt nodig heeft bel ik je haha!
    Goed geslaagd zeg met van alles. En die koers is echt super, hopelijk blijft dat zo voorlopig, of wordt het nog beter.

    BeantwoordenVerwijderen