zaterdag 26 oktober 2013

Dag 14: zaterdag 26 okt-2013 Collega ophalen van het vliegveld!

Dag 14: zaterdag 26 okt-2013 Collega ophalen van het vliegveld!

De dag begint vandaag vroeg voor mijn doen, ik heb de wekker om 7:45 gezet om alles op te ruimen en de losse spullen in mijn koffer te leggen. Ik ga eerst de nieuwe handdoeken uit de droger halen en opvouwen, zodat ze in de kast kunnen. Toch wel mooi gezicht zo om en om...

Vandaag komt de schoonmaakster om alles op en top te maken voor mijn nieuwe gasten! Gelukkig ken ik haar al een tijdje, het is een collega met haar man en dochtertje. Ook haar zus en zwager zijn voor een dag of tien mee. Zij blijven zelf lekker drie weken, beetje jaloers ben ik wel omdat ik morgen weer naar huis moet! Ik pak mijn spullen bij elkaar doe alles los in de koffer en doe hem dicht. Alle spullen zet ik zolang in de inloopkast zodat de schoonmaakster vrij baan heeft. Mike komt eerst om 9:00 uur de nieuwe pooldeken op maat maken. Ik heb een nieuwe gekocht want die oude was aan vervanging toe, het hele jaar in de hete zon daar worden die zeiltjes er niet beter van. Mike is iets te laat maar dat kan de pret niet drukken, ik heb nog genoeg te doen. Uiteindelijk gaan we aan de slag en maken we het mooi op maat, altijd weer meer werk dan je verwacht.



We rollen hem op de houder en als het wat koeler wordt (een graad of 15-20 in de nacht) en de poolheat staat aan is het wel prettig om die deken er overheen te doen, dit omdat het water ’s nachts zoveel afkoelt dat je ’s morgens er niet in kunt, of je moet ‘ijs-water’ lekker vinden. Ook als de overwinteraars er zijn kunnen we de pool afdekken. Top!! Ik vul de plantenbakken wat op met de zak aarde die ik gisteren nog heb gekocht en het staat er weer keurig bij allemaal.



De schoonmaakster is inmiddels ook gearriveerd en gaat meteen aan de slag, ze doet er ongeveer 4 tot 5 uur over om ons huis na een huurder weer helemaal aan kant te hebben. Gelukkig heb ik al het een en ander gedaan afgelopen week dus ze heeft een makkie, maar al met al is ze toch nog een 3,5 uur bezig. Maar wat is het weer netjes geworden. Ik ben zo blij met haar, echt een toppertje! Op het moment dat de schoonmaakster start ga ik op pad om een nieuwe temperatuurmeter te halen voor in het zwembad en meteen laat ik het water testen. Dat doe ik altijd bij een andere winkel dan waar ons managementbureau altijd komt, om belangenverstrengelingen te voorkomen. Wij van WC-eend adviseren WC-eend, daar doen we niet aan zal ik maar zeggen…. De testen verlopen prima, het water is in de juiste conditie, fijn om te horen!


Ik koop een nieuwe thermometer voor in de pool en ga weer op pad. Nu naar de Wal-mart, ik heb een hoesje voor mijn fototoestel besteld en die was te klein. Dus terugbrengen die handel… Ik loop naar binnen met hoesje en bon, kom bij de klantenservice en vertel dat hij te klein is voor mijn camera en dat ik hem kom terugbrengen. Oh, geen probleem hoor. Hij staat onderaan de bon $12,99… Ze gaat driftig aan het scannen, hoesje, bonnetje, nog ene keer hoesje en hoor dat ik $20,99 terug krijg. Huh? Maar hij koste maar $12,99… Tja, de computer geeft de juiste prijs, oké prima deal. Dus online kopen en terugbrengen loont hier in het suffe Amerika. Er is hier werkelijk niemand die zijn grijze massa gebruikt! Thanks! Have a great day!

Onderweg staan nog een stel jonge lui onze lieve heer te promoten, wat een hobby bij 30’C. Op een bord staat ‘Need help? ask God!’ en even dacht ik nog zal ik stoppen om te vragen waar ik een heel klein magneetje kan krijgen, maar ik doe het toch maar niet, ik denk dat hij mij toch niet begrijpt. Ik rij maar naar de Home Depot om een klein magneetje te scoren! Maar helaas, dat hebben we niet. Weet u wie dat wel heeft… Ja, hoor bingo! Er gaat een grijze massa aan de slag en krijg een winkel in down town Kissimmee door, op de Mainstreet, hij heeft een paard buiten aan de gevel hangen. Ohw, bij ons lopen die gewoon in de wei… Hahaha! Op naar Down Town! Ik kom in de Mainstreet en zoek naar een paard aan de gevel, ja hoor, hij had gelijk!

Naar binnen en vraag heeft u een heel klein magneetje? Ja, hoe groot moet het zijn, nou het moet niet groot zijn, maar juist klein… Hij heeft helaas geen gevoel voor humor! Maar ik koop mijn magneetje en ga weer op weg naar de volgende stop. Dat is ‘de Loop’ voor een lekkere lunch. Ik scoor een broodje met smeerkaas en een smoothie. Lekker lichte lunch!


Ik post hem op facebook en krijg meteen een reactie of ik aan de lijn ben, nou als ik hier zo om mij heen kijk hoeft dat niet, maar als ik maandagmiddag weer thuis ben denk ik daar waarschijnlijk anders over, hahaha!

Vervolgens rij ik naar ons managementbureau om even gedag te zeggen maar die waren al naar huis. Morgen rij ik wel even langs hun huis, dat is hier om de hoek van de straat. Onderweg geniet ik weer van de mooie vrachtauto's hier....

Ik breng mijn spullen thuis en ga naar het vliegveld om mijn collega met familie op te halen. Ze hebben een mid-size SUV genomen maar komen met vijf koffers en een kinderstoeltje met nog wat handbagage. Nu zijn de auto’s hier best redelijk groot, maar dat gaat denk ik net niet lukken. Omdat haar zus en zwager maar tien dagen blijven is eigenlijk alleen het ritje van vliegveld naar huis een uitdaging. Vandaar dat ik ze even gezellig ga ophalen. Ze vliegen met Aer Lingus en komen precies om 16:50 aan op Orlando, mooie timing. Ik ben zelf iets later en sta om 17:05 bij de band. Vervolgens sta ik nog ruim een half uur wortel te schieten, jeetje wat duurt dat lang zeg… En Immigrations hebben ze al in Dublin gehad. Uiteindelijk zie ik ze aankomen en wachten we op de koffers, dat gaat vrij voorspoedig en op naar de autoverhuurder. In dit geval is het Budget geworden, nog geen ervaring mee, maar voor €450,- voor drie weken is het ook geen geld. Maar tjonge wat een lang geneuzel daar aan die balie, dat kan wel, dat kan niet, man schiet op, dat kind wil naar huis. We staan daar een lange tijd aan de balie maar uiteindelijk weet onze vriend het allemaal in orde te krijgen. Goeie god, wat een mazzel dat hij per uur betaald krijgt en niet per auto. We spreken af om bij de uitgang even te wachten zodat ze achter mij aan kunnen rijden naar huis.

Onderweg stoppen we nog even bij een tentje om wat te eten en we zijn rond half negen thuis! Ik doe de deur voor ze open en ga zelf de koffers pakken, laat ze maar eerst even rondkijken en genieten! Fay gaat meteen maar bed, die schat heeft het nu wel gehad, om half vijf vanmorgen in de auto naar Schiphol, lange vliegdag en maar twee uurtjes geslapen in het vliegtuig en dan ook nog eens zes uur tijdsverschil. En zowel in het vliegtuig als nu hoor je haar niet, wat een schatje! Ik pak mijn eigen spullen even uit de kast en ga nog even met de dames zwemmen, de mannen liggen al op één oor!! Wat een watjes zeg! De dames gaan ook naar bed en ik schrijf nog even mijn blog, morgen nog één dag relaxen en dan in de avond om 19:30 ga ik vliegen, vanaf Orlando eerst naar Atlanta en daarna met de laatste mogelijkheid vanaf Atlanta om 23:50 naar Amsterdam, uiteraard met de vertrouwde KLM. Heerlijk!!

Voor nu welterusten en wie weet tot overmorgen, want het verslag laat een dag langer op zich wachten i.v.m. de vlucht en het tijdsverschil. Het laatste verslag komt weer vanuit Nederland.

8 opmerkingen:

  1. Helemaal b (l) ij gelezen. Heerlijk relaxen en keihard plannen, organiseren en werken om de boel helemaal spic & span te hebben, daar in Florida. Geweldig! We hebben weer met plezier meegelezen, bedankt, tot ziens en de groetjes. Van Lidy & Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kun jij gezellig vertellen, ik heb met veel plezier je verslag gelezen. Ook eens leuk om om het van de kant van de home owner te horen. Dat je veel tijd en energie in je mooie villa steekt is duidelijk! Goede reis naar Nederland waar inderdaad maandag niet veel goeds wordt voorspeld, maar die wind zou je wel eens extra snel de oceaan over kunnen laten vliegen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is al eerder gezegd maar idd je kan heel gezellig vertellen :) en nu is het alweer bijna om.....wat ik nou niet snap maar dat ligt aan mijn pillen ;) kom je nou zondag of maandag thuis...??? vandaag waait het wel hard maar morgen gaat het echt stormen en zoals je weet ben ik altijd bang :( je bent uiteindelijk mijn enige neef waar ik heul veul van hou XXX veilige vlucht !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was weer een nuttig dagje! En je collega en haar gezin komen echt in een gespreid bedje. Zo'n huis vergt idd veel onderhoud en werkzaamheden. Maar wel de moeite waard denk ik. Geniet nog even van je laatste dagje, en alvast een goede vlucht terug, met hopelijk niet teveel last van de storm!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben eruit....je komt vanavond aan hier !!! ppppfffffff LOL nogmaals , veilge vlucht maar dat gaat lukken met KLM :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, bijna goed, ik ga hier vanavond weg om 19:30 uur. Maandagmiddag om 13:05 ben ik weer op Schiphol, tenminste dat is de planning! Midden in het geweld van de orkaan ;-)

      Verwijderen
  6. Heerlijk weer bijgelezen. Leuk huis heb je hoor. En weer iemand die naar huis moet. Betekent weer een blog minder. Bedankt en een fijne reis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je weer mooi omschreven een dag met van alles en nog wat ,gezellig dat we je nog even tegen kwamen en zoals we daar hebben gezegd een goede Vlucht en tot ziens
    Joke en Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen