maandag 21 oktober 2013

Dag 2: Maandag 14 okt-2013 Wakker worden in Chilliwack

Wakker worden in Chilliwack… Vanmorgen werd ik om 6:45 uur wakker en heb een prima nacht gemaakt, weliswaar moest ik maar liefst drie keer eruit om te plassen maar dat kon de pret niet drukken, ik heb geen last van mijn jetlag en zit in het juiste ritme! Top… Dat ik er drie keer uit moest vannacht kan ik niet verklaren, dat heb ik anders nooit zou ik bijna zeggen. Misschien dacht die eend wel zoveel mogelijk water lozen anders zink ik, ik dacht genoeg drinken kan hij lekker zwemmen… Ach het is ook nooit goed :-) Ik kruip even lekker onder de douche en sta een beetje te klooien om het water uit de douchekop te krijgen, nou ben ik al wat gewend in Noord Amerika maar dit was een nieuwe voor mij, een ring aan de kraan die je naar beneden moest trekken. Maar een heerlijke douche om de dag mee te beginnen, hij werkt prima. Vervolgens staat Bert met een bak koffie in de hand en vraagt, ga je mee in de jacuzzi kunnen we meteen werkoverleg houden. Tja, tegen zo’n werkoverleg zeg ik geen nee! Na een veertig minuten intensief overleg te hebben gehad gaan we eruit en kleden ons aan om de dag te starten achter de computer om te kijken wat er voor een vragen uit NL zijn om opgelost te worden.

Bert is onze enige echt goeroe van ons systeem en weet soms meer dan de leverancier dus is de vraagbaak voor onze collega’s in NL. Ons bedrijf zou slecht af zijn als we Bert niet meer hadden… vandaar ook deze unieke constructie van wonen en werken op afstand! Nadat we de collega’s op weg hebben geholpen nemen we een broodje en gaan op pad. Hiking today! We rijden in een kwartiertje naar een regionaal natuurpark (Cheam Lake Wetlands) en lopen daar een mooi rondje in de natuur, wat is het hier prachtig zeg, echt genieten.

Vervolgens lopen we nog een ander pad op naar een heel groot meer, zo waanzinnig uitzicht, echt fantastisch!


We stappen weer in de auto en rijden naar de Waterval toe. We zetten de auto op de parkeerplaats en lopen richting de waterval, “15 minutes to the Fall” staat er op het bordje.
Het is een mooie klim en je voelt doordat je redelijk omhoog gaat de inspanning. Bij de waterval aangekomen geeft het watergekletter je een fantastisch gevoel, echt mooi om te zien.


Hoewel Bert laat weten dat er in het voorjaar veel meer geweld naar beneden komt van de smeltende sneeuw vind ik het al prachtig! We lopen weer naar beneden en Bert loopt nog een ander pad af dan de gebruikelijke. Echt heel mooi hier met bomen die rondom in een dikke laag mos zitten, fantastisch gezicht met de stralende zon door de takken heen!


Vervolgens rijden we naar de rivier waar de zalm-trek doorgaans langskomt en we zien nog een paar zalmpjes die hun laatste sex avontuur hebben beleefd langs de kant zwemmen.



Die gaan nu dood en laten de eitjes achter om de nieuwe generatie zalm veilig te stellen… We rijden naar huis na een fantastisch dag in de natuur van Chilliwack te hebben doorgebracht. We nemen nog een lichte snack en Bert gaat even het gras maaien.


Precies op tijd klaar voordat ‘de baas’ uit haar werk komt! Het deeg wat Bert had gemaakt om een brood te bakken is klaar en dat laten we even een uurtje rijzen om er vervolgens een (heerlijk) brood van te bakken. We gaan samen nog even lekker van de zon genieten, Bert doet zijn brood in de oven en we genieten buiten van de mooie dag. Vanavond gaan we uit eten bij een Bistro, achteraf een prima keuze!! We hebben samen inktvis ringetjes vooraf, ik heb de zalm genomen en als toetje een karamel pudding welke buitengewoon lekker smaakte, een top avond. Nadat we thuis zijn gekomen zitten we nog even op de bank maar ik stort tegen tien uur in elkaar, dus tijd om lekker te gaan slapen. Heerlijk verder dromen van deze fantastische dag! Welterusten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten