donderdag 24 oktober 2013

Dag 12: donderdag 24 okt-2013 Tapijt, pooldeck en zwembadkooi reinigen

Dag 12: donderdag 24 okt-2013 Tapijt, Pooldeck en de kooi reinigen!

Vandaag word ik om 8:30 wakker en pak mijn telefoon, ik zet hem van ‘niet storen’ af en krijg meteen een whats-app… Rachael stuurt mij een berichtje dat de man die het tapijt komt reinigen over vijf minuten voor de deur staat, is dat goed? Gloeiende…. Ding, dong, ding, dong….. dat is snel… Ik schiet mijn broek aan mijn kont en doe de deur open met een mega slaperige kop. Goedemorgen! Ja, ook zo’n morgen… Ik was hier in de straat en zou eerst een ander huis doen maar daar zat geen sleutel in de lockbox. Dus zei Rachael, rij maar door naar Remco, die is thuis!

Nou kom binnen, kijk gerust even rond, de slaapkamers moeten allemaal gedaan en de inloopkast graag. Hij loopt rond en vraagt aan mij of hij meteen mag beginnen. Ja, natuurlijk! Ik haal even de losse spullen uit de slaapkamers en als jij dan je spullen pakt uit de auto moet het goed komen. Prima plan! Hij naar de auto om zijn spullen te pakken en ik begin met mijn duffe hoofd de nachtkastjes op de gang te zetten, lampjes uit het stopcontact halen, plantjes op de gang, beddengoed omslaan anders wordt het nat. Ik ben er maar weer druk mee, wat een start van deze morgen. Ik wist dat hij of vandaag of morgen zou komen, mijn voorkeur was weliswaar vandaag omdat het tapijt dan dag langer kan drogen, maar zo vroeg.... meteen in de hoogste versnelling is niets voor mij….Pffff. Hij start voortvarend en ik zet eerst maar even een bak sterke koffie, even bijkomen van dit geweld op de vroege ochtend.





Vandaag komt ook John, de poolboy, om de kooi schoon te spuiten en het zwembad te reinigen. Ook de stoelkussens moeten weer een reinigingsbeurt hebben, want daar zit weer aardig wat zonnebrandcrème op! En laten we wel wezen, het wordt intensief gebruikt, ons huis staat bijna geen dag leeg. Dus ik start buiten met de kussens en spuit ze in zodat ze even goed kunnen intrekken, voor het gemak leg ik ze op de grond, dat is wat makkelijker in het verwijderen van het vuil. Zoals je op de foto ziet zien ze er niet uit en nadat ik ze ingespoten heb laat ik ze even een half uurtje weken.

Het goedje trek er in en zo dadelijk kun je ze zo schoon spuiten. U ziet hieronder het resultaat.

Inmiddels is het tapijt gereinigd en zie ik een verbluffend resultaat, echt wat een verschil met vanmorgen en dat alles in één uur tijd. Nu moet het een uur of twaalf drogen, dus dat gaat helemaal goed komen. Ik bedank de man voor zijn inzet, betaal de rekening en hij gaat naar zijn volgend adresje.

Mijn telefoon gaat en krijg een berichtje, Gerrit, of ik wat te doen heb… Ja, druk genoeg… hij wil een nieuwe laptop kopen maar heeft er geen verstand van of ik hem kan assisteren bij de aankoop. Ehh, ja natuurlijk, maar wel laat in de middag, ik heb het nu erg druk! Kom maar langs laat in de middag. Oké, doe ik!

Ik loop weer naar het pooldeck en maak ook de stoelen meteen helemaal schoon, elke keer als ik hier ben maak ik de kussens en stoelen schoon, kun je nagaan wat een vuil er steeds in komt. Dus zit u lekker op donkere kussens, gebruik dan evengoed een handdoek, ook de donkere kussens zien er zo uit. Nadat ik alles lekker schoon en fris heb gemaakt komt John om de hoek kijken, hé man hoe is het met je? Ja, prima! Ik heb vandaag ruim tijd voor je ingepland om de hele kooi schoon te spuiten met de hogedrukreiniger. Top man! Laten we aan de slag gaan, het is echt nodig hè!


Ik pak mijn trap want die gaan we zeker nodig hebben vandaag, ik ben op zich al heel nieuwsgierig hoe we in de nok gaan komen maar we gaan het zien. We spuiten alle witte delen in en zijn er een behoorlijke tijd mee bezig, gewoon lekker samen een dagje klussen. We lachen wat af en we kijken samen hoe we nou in godsnaam die nok ingespoten krijgen…. Weet je wat, we zetten de trap in het water, dat hou ik hem vast en kun jij de delen inspuiten. Dan krijg je wel al die troep over je heen, ja lekker belangrijk. Kom op man, ik trek mijn oude schilderbroek aan met een t-shirt uit 1980 (ja, die past nog steeds) en zet de trap in het water.





We lachen erom maar het lukt wel. John spuit de zooi in en we kletsen over van alles en nog wat. Hij rijdt even snel naar een andere pool toe, dat zwembad is hij aan het bijvullen maar daar gaat wel een uurtje overheen. Ik ben zo terug! Zie je… Onderwijl ga ik verder met inspuiten en samen pakken we de hogedrukreiniger op om hem schoon te spuiten. Alles verloopt vrij soepel en ik sta John af en toe bij om de trap vast te houden in het zwembad waar de bodem schuin wegloopt. Nadat we een uurtje of drie bezig zijn geweest is het helemaal klaar, op een paar heel kleine stukjes na, helemaal in de nok, is het weer stralend wit. John gaat zijn zoon uit school halen en ik ruim nog wat spullen op.

Hé, nog steeds druk, hoor ik aan de andere kant van mijn pooldeck… Ja, bijna klaar. Wacht even, moet nog paar dingen opruimen en dan kunnen we weer zitten. Ik schenk een drankje in en we praten ff bij over Florida. We besluiten om straks even langs de Best Buy te rijden want de dollarkoers is prima om nu een laptop te scoren. We spreken af dat Joke en Gerrit nog even naar de Wal-Mart gaan shoppen dan ga ik even douchen en aankleden, daarna gaan we bij CiCi even een pizza scoren voor $5,33 incl. drankje (resident price) om vervolgens op laptop jacht te gaan!

Ik wacht buiten in de auto en zie dat het eigenlijk best wel een gaaf bakkie is.... Na een uurtje zijn ze terug en we gaan met mijn auto eerst een pizza eten en daarna op zoek naar een laptop. Het eten is prima, een salade of soep vooraf, daarna onbeperkt pizza, een lekker toetje en onbeperkt drinken, ja alles onbeperkt en dat voor $5,33 dat is €3,85!! We verlaten CiCi’s en gaan naar de Loop , dat is een groot shopping centrum, waar ook een Best Buy zit. We worden aan de deur welkom geheten en ik vraag meteen of ze een laptop verkopen, de man kijk mij aan en zegt, ik denk wel twee, oké, ik wil de beste en goedkoopste, moet ik nummer één of twee nemen? We lachen wat heen en weer en we gaan recht op ons doel af, achterin de zaak staan een paar honderd laptops…. Tja, welke gaat het worden. De verkoper komt naar ons toe en hij vraagt of hij ons kan helpen. Natuurlijk!! We zoeken de allerbeste laptop die ook nog eens de goedkoopste is van allemaal…. Het is even schakelen voor hem maar hij heeft een paar leuke opties. We kijken naar de verschillende laptops en googlen even wat die dingen in NL kosten. Gerrit wil er een hebben waar rechts apart de nummers ingetoetst kunnen worden en niet bovenaan. We vragen of hij makkelijk in het Nederlands om te zetten is en daarmee willen ze ons wel even helpen. Oh, dat is fijn! Gerrit besluit in overleg met Joke welke het gaat worden en gaan deze afrekenen. Ze kunnen hem hier achterlaten en morgen vanaf tien uur is Best Buy weer open en staat hij volledig Nederlands geconfigureerd klaar. Kijk dat is nog eens service!!

We gaan naar huis waarna Joke en Gerrit naar hun eigen optrekje gaan en ik nog even ga tanken, het lampje ging al branden.


Toen ik thuis kwam kon ik eerst weer alle slaapkamers in gaan richten, alles stond natuurlijk nog op de gang en heb geen zin om morgenochtend meteen aan de slag te gaan. Morgen gaat echt een relax dag worden. Oh ja, nog even wat planten scoren voor in de tuin :-)
Ja, je blijft bezig om het netjes te houden voor de volgende gasten…. Maar ja, de waardering is er ook en daar doen we het voor!

Welterusten!!

7 opmerkingen:

  1. Kan ik mijn man bij jou langs sturen voor een workshop schoonmaken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben gelijk even naar jullie villa gekeken ,ik wist niet dat jullie hem ook verhuren ,ziet er schitterend uit.
    En een fijne vakantie verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!! Het enige probleem is de beschikbaarheid.... we zitten echt zo vol... maar dat is wel prettig!

      Verwijderen
  3. Zo, dat is even een drukke dag! En wat een verschil, nadat het tapijt en kussens zijn schoongemaakt! Vandaag lekker een relaxdagje voor je dus, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Relaxen ga ik zeker doen, maar zag al weer wat dingen dat ik dacht, laat ik dit ook nog even doen... blijf bezig hè!

      Verwijderen
  4. Was een gezellig middag/Avond Remco nogmaals dank en we gaan elkaar misschien nog wel eens zien.
    Maak er een lekkere relax dag van dan doen wij dat ook

    BeantwoordenVerwijderen