maandag 21 oktober 2013

Dag 3: dinsdag 15 okt-2013 Chilliwack

Dag 3 in Chilliwack…

Vanmorgen werd ik om 7:58 uur wakker en heb weer een prima nacht gemaakt, gisteravond om 22 uur naar bed gegaan en nog even het verslag zitten maken en nu pas vlak voor 8 uur wakker, super! Sandra is al naar haar werk en ik kijk rond om te kijken waar Bert is, meestal zit hij voor 7 uur al achter zijn computer om de collega’s weer op weg te helpen maar deze dagen had hij eigenlijk vrij om mij de omgeving te laten zien. Achter de computer geen Bert, misschien in de jacuzzi… nee geen Bert… Huh.. wat nu… Ik loop weer naar mijn kamer en hoor ineens goedemorgen vriend! Oh, ook net wakker? Ja, ik heb ook lekker uitgeslapen. We drinken samen een lekker bakkie koffie en ik ga lekker in de jacuzzi wakker worden en Bert gaat onder de douche.
Nadat we beiden klaar zijn eten we een heerlijk zelfgebakken broodje en gaan op weg naar een flinke berg hier in de buurt. We gaan een beste wandeling maken, volgens Bert doen we er ruim een uur over naar boven en dan kunnen we genieten van een prachtige view over Chilliwack. Het is een tocht van ruim 4 kilometer en we klimmen een ruime 500 meter omhoog.
Nadat we de auto op de parkeerplaats hebben gezet halverwege de berg gaan we op pad, eerst een flinke trap op, daarna een pad waar geen eind aan lijkt te komen…. Ik zweet mij echt helemaal suf en zie dat ik weer wat conditie mis. Maar we lopen door want ik laat mij niet kennen.


We zien onderweg allerlei leuke en mooie plaatjes, van een prachtig kleurenpallet aan bladeren tot aan een mega tor! Na één uur en vijf minuten komen we boven aan en wat een prachtige view over de vallei…



Wat mij opvalt is dat er heel veel ouderen (60+’ers, en ja, sorry voor degene die zich aangesproken voelt) daar gewoon naar boven lopen alsof ze dat zes keer per dag doen, petje af zal ik maar zeggen! Nadat we nog even gezellig met een echtpaar hebben staan kletsen gaan we weer op weg naar beneden. Nou zou je denken appeltje eitje, maar niets is minder waar, ook dat is best wel intensief want je loopt eigenlijk steeds met je tenen tegen de voorkant van je schoenen aan. We zien onderweg nog een viertal jonge eekhoorns die aan het spelen zijn, we maken wat foto’s en kijken hoe ze hun weg weer gaan vervolgen in de wildernis. Beneden aangekomen puf ik nog even uit bij de auto en lees nog even op het bord dat het echt een ruime 4 kilometer was met een hoogteverschil van een ruime 500 meter, pfff…. Toch maar even mooi volgehouden! Ik voel hier en daar al wat spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had en Bert adviseerde mij om even lekker in de jacuzzi te gaan zitten. Hmm, geen verkeerd idee! Ik ga lekker zitten in de jacuzzi en zet de massage stalen aan, wat een genot!! Ik ben zo van de wereld dat ik mij rotschrik als Bertje ineens naast mij staat om te vertellen dat de buurman net een overheerlijke erwtensoep heeft gebracht. Uit de jacuzzi en weer aankleden, de soep is al klaar en we genieten inderdaad van een ongekend lekkere soep! De buurman is kok op een sleepboot maar koken kan hij, dat is zeker!! We gaan nog even de stad in om een Hollandse winkel te bezoeken, Bert wil wat echte kaas kopen en dat kan natuurlijk alleen daar.
Ik kijk mijn ogen uit, het is echt een Hollandse winkel met alles erop en eraan. We brengen de spullen thuis om in de koelkast te leggen en doen meteen even de was in de droger, want die is net klaar, hoezo efficiënt plannen? Vervolgens gaan we naar de supermarkt om het avondeten te scoren, het wordt vanavond biefstuk met gepofte aardappel en een maïskolf, dit alles op de BBQ klaargemaakt. Daarna gaan we nog even motorolie en ruitenwisservloeistof halen voor de auto van Sandra. En dan gaan we weer op weg naar huis… Thuis aangekomen maken we de afspraak om rond 7 uur te gaan eten, prima tijd! Bert steekt op tijd de BBQ aan en daar gaat de biefstuk, de aardappel en de maïskolf. Het is werkelijk smullen deze maaltijd, echt zo ontzettend lekker, super smaakvol!! Echt genieten dus!
Ik krijg plotseling een sms’je van mijn goede vriend uit NL met de mededeling dat zijn moeder is overleden. Ik ben er echt kapot van, we zijn al vanaf 12 jarige leeftijd beste vrienden en ik ken zijn moeder natuurlijk heel goed. Wat wil je als je ruim 35 jaar bij elkaar over de vloer komt en lief en leed met elkaar deelt. Ik moet hem beloven om hier te blijven en niet terug te vliegen over een paar dagen. Toch kijk ik even stiekem wat er mogelijk is, maar met een multicity trip is het wat lastiger om alles om te gooien. Maar balen is het wel dat ik niet bij de laatste groet kan zijn om afscheid te nemen. In gedachte ben ik dicht bij ze!

We kijken vanavond wat toch nog wat TV en ik ga er toch redelijk op tijd in, om half elf gaan de lichtjes bij mij uit! Slaap lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten